2016. január 23., szombat

Túrós pogácsa aszalt paradicsommal - paleo

Az egyik kedvencem a túrós pogácsa. Már rengeteg verzió készült belőle. A blogon van fent hagyományos, és egy paleo változat is. Ez a mostani szintén nagyon finom lett, és ezúttal aszalt paradicsom is került bele. 

Mondjuk egy nagy tányér gulyás leves, vagy bármilyen főzelék mellé is tökéletes. 

Hozzávalók:

350 g Totu,
1 ek. Totukrém extra,
100 g olvasztott kókuszzsír,
1 ek. citromlé, 
1,5 dl víz (vagy totutej),
3 tojás,
1 tk. só,
1 tk. fűszerkeverék (1-1 arányban pirospaprika, só, fokhagymapor),
6 db aszalt paradicsom (kb. 50 g),



Elkészítés:

A lisztek és az aszalt paradicsom kivételével a többi hozzávalót összedolgozzuk turmixgépben. A paradicsomot apróra vágjuk, majd hozzáadjuk a lisztet, és kézzel alaposan összedolgozzuk a tésztát. 
Én nem egyben nyújtottam ki, hanem kisebb adagokban kézzel lapogattam el lisztezett deszkán ujjnyi vastagságúra(de akár ki is lehet nyújtani). Majd kisebb méretű pogácsa szaggatóval kiszaggattam a tésztát, és 200 fokos sütőben légkeveréses üzemmódban 30 perc alatt sütöttem készre a pogácsákat. 

Az állaga frissen belül puha, kívül ropogós. 

Mivel nagyon nagy adag lesz belőle, így kisebb adagokban lefagyasztottam belőle, mivel tökéletesek lesznek reggelire vagy éppen vacsorára a munkahelyre jövő héten. 

Ha elővettem az első adagot majd beszámolok arról milyen lett a fagyasztás után.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...