2014. augusztus 25., hétfő

Lepénykenyér

Tudom az élesztő megosztó, és inkább nem paleó, mint paleó, de aki ennek ellenére fogyaszt néha, annak ezt mindenképpen javaslom kipróbálásra. Esküszöm ilyen jót még nem ettem ;)
Aki meg nem paleózik, de valami finom gluténmentes lepénykenyérre vágyik, az feltétlen tegyen egy próbát.

Én húscsíkokkal, sok-sok zöldséggel és karfiolkrémmel ettem.

Ja, és fél óra alatt úgy megkelt a tészta, hogy azt hittem kifut az edényből...
Aki eszik ilyesmit, annak is mértékkel javaslom (hiszen méz és tápióka kompromisszum!), és ebből az adagból egy sereg jól lakik :)

Úgy cselekedtem, ahogyan az az eredeti receptben le van írva, annyi különbséggel, hogy 250 ml lisztet tettem mindkét fajtából. 



Hozzávalók:

1 bögre szezámliszt,
1 bögre tápiókaliszt,
1 ek. méz,
2 ek. útifűmaghéj,
1 cs. (7 gr) élesztő,
100 ml meleg víz,
200 ml hideg víz,
2 ek. kókuszolaj,
2 tojás,
1 tk. só



Elkészítés:

A meleg vízben elkeverjük a mézet és az élesztőt, és 10 percre félrerakjuk.
A hideg vízhez hozzáadjuk az útifűmaghéjat, és hagyjuk szintén 10 percig, hogy megszívja magát, és bezselésedjen.
A liszteket a sóval kikeverjük.
A tojásokat, és a kókuszolajat hozzáadjuk a zselés masszához, és hozzáöntjük a felfuttatott élesztőt is. 
A két folyékony keveréket a lisztekhez adjuk, és jól elkeverjük benne.
Sütőben, vagy meleg helyen duplájára kelesztjük. Nekem sütőben, 50 fokon alig fél óra alatt megkelt. 

Lisztezett felületen cipót gyúrunk, majd ketté osztjuk, és kinyújtjuk a kenyérkéinket. 
Sütőpapíros tepsiben a sütő legmagasabb hőfokán - nálam 250 fok - 10-15 perc alatt megsütjük.

Forrás: Spooon



1 megjegyzés:

  1. Szia Lilla!

    Nézegetem és használgatom a receptjeidet. Meg szeretném kérdezni, hogyha a szezámmag lisztet sima szezámőrleménnyel helyettesítem és kihagyom az olajat belőle, akkor jó lehet? HA nem működik szerinted milyen liszttel helyettesíthetem? Kicsit tartok a sima szezámmag őrleménytől, mert még így nem helyettesítettem, de nagyon szeretném megcsinálni ezt a kenyeret. Nagyon szimpi.

    Előre is köszi a segítséget és további jó munkát kívánok.

    Üdv Ildikó

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...