2014. február 28., péntek

Céklás-narancsos brownie

Hát idáig tartottam magam. Eddig el sem tudtam képzelni, hogy ebből valami jó is lehet. 
Cékla sütiben? És igen, ilyen szaftos finomságot még nem nagyon ettem. 

Elkészepsztően jó íze van, és így tudunk egy jó adag zöldséget a gyerekek pocakjába csempészni :)



Hozzávalók:

300 gr cékla, 300 gr sárgarépa, 1 narancs, és egy narancs leve, 1 citrom leve, 100 gr narancsos étcsokoládé (magas kakaótartalmú), 50 gr kakaó, 120 gr darált mandula, 30 gr lenmagliszt, 5 tojás, 120 gr kókuszzsír, 100 gr eritrit, 1 rúd vanília magjai


Elkészítés:

A céklát és a répát én a fagyasztóból vettem ki, így nem kellett megfőzni, mert puha volt, ha frisset használtok, akkor előtte elő kell főzni, majd a meghámozott narancsot, és a zöldségeket, a citrom és narancs levével összeturmixoljuk. Jól kinyomkodjuk, és a levét félretesszük. 
A csokit a kókuszzsírral felolvasztjuk, a tojásokat az eritrittel felverjük, majd hozzáadjuk a lehűlt csokimasszához. Az egészet a püréhez adagoljuk, majd mehet a léből kb. fél dl, és a vanília legvégül pedig lisztek is. 

Egy 25x35-ös tepsibe szilikonos sütőlapot helyezünk/vagy hagyományosat és beleöntjük a masszát, előmelegítjük a sütőt, majd 45 perc alatt készre sütjük. Légkeverésesen 160 fok, alul-felül sütős üzemmódban 180 fokon sütjük.

Forrás: Hozzávalók egy csipet szeretet



A megmaradt levet pedig poharakba töltjük, és megisszuk. Jó vízhajtó hatása van a céklának, és számos más jótékony élettani hatása. 

Itt olvashattok róla, és számos más hasznos információról:

8 megjegyzés:

  1. Első hallásra nekem is kicsit furcsa a párosítás, de nagyon jól néz ki! És ha Te mondod, biztosan nagyon finom :-)

    VálaszTörlés
  2. Igazán jó ötlet, és ha még finom is...., nekem tetszik

    VálaszTörlés
  3. Már én is tervezek céklás brownie-t sütni, a képeid elnézve most már sokat nem várok vele. :)

    VálaszTörlés
  4. Úgy érzem hamarosan elkészítem,beszerezem a hozzávalókat és megsütöm! nagyon jól mutat! És fő az egészség! Elmentem a receptet!! Köszi!!!

    VálaszTörlés
  5. Céklával - és főleg répával - még én sem sütöttem brownie-t, de nagyon meggyőzőek a képeid, finom, szaftosnak látszik! :)

    VálaszTörlés
  6. Én is teszek-veszek néhány céklát, hogy majd brownie-ba csempészek egyet belőle, de ezidáig voltak kétségeim is. De a képeid olyan meggyőzőek!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól néz ki, imádom a céklát és tényleg finomak a zöldségek sütikbe:)

    VálaszTörlés
  8. Lilla ez nagyon finom lehet és még egészséges is, öröm ránézni! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...