2013. október 23., szerda

Totu - paleo túró

Anitának köszönet az ihletért. Végre rászántam magam és elkészítettem, és tényleg egyszerű, és senki nem mondja meg, hogy nem igazi :) 

A legfontosabb, hogy most már a túró sem hiányzik, és ez aztán tényleg igazi tömény fehérje forrás. Akár édesen, akár sósan el lehet készíteni, lehet bátran ízesíteni akár a túrót. 


Hozzávalók:

10 tojásfehérje, 1 liter víz, 1 citrom leve


Elkészítés:

A citromot a vízzel felforraljuk a gázon, majd ha forr beleöntjük a fehérjéket, és megvárjuk míg kicsapódik - összeáll, ez kb. 3 perc volt nekem - majd egy gézt- esetemben textil pelenkát - egy szűrőre teszünk és ebbe szűrjük le a fehérjét. Amikor a nedvesség távozik, a géz/textil tetejét összefogjuk, fellógatjuk, mintha igazi túrót készítenénk, és jól kinyomjuk a benne maradó folyadékot. 

Nekem szép nagy tojásaim voltak, ebből a mennyiségből 25 dkg totum lett. Hamis túrós kocka készült, de sajnos kép nem lett róla, majd a héten bepótolom, ígérem :)

Forrás: Panita kedvencei


TIPP: Most már annyi változtatással készül, hogy legalább egy deci citromlé kerül bele, így lesz igazán túró íze a totunak, és várok kb. 5-10 percet amíg teljesen összeáll a fehérje, hogy igazán jó állagot kapjunk a végén. A lecsöpögtetés is legyen tökéletes, legyen minél szárazabb a túró. A végén pedig a kapott gömbött villával jól össze kell törni, és így még a kinézete is olyan lesz mint a hagyományos tehéntúróé ;)



5 megjegyzés:

  1. Ezt komolyan mondod hogy tojásfehérjéből készítetted? Látszatra is teljesen olyan mint a túró, de kipróbálnám kíváncsi vagyok milyen az íze?

    VálaszTörlés
  2. De érdekes! Évához hasonlóan én sem gondoltam volna, hogy tojásfehérjéből készült. Mit csináltál a sok sárgájával?

    VálaszTörlés
  3. Muszáj kipróbálnom, nagyin izgat milyen lehet az íze!

    VálaszTörlés
  4. Szuper a recept!

    Ha kevesebb a víz, kevesebb citromlé kell ;)
    A kérdés már csak a minimális vízmennyiség.

    VálaszTörlés
  5. Nézd meg nálunk is! Én tettem hozzá a végén egy kis vajat (kókuszvaj is jó), mert a tehéntúró kissé zsírosabban jobban ehető.
    http://paleol-dal.blogspot.hu/2013/06/selyemturo.html
    Ha "Sárgatúró"-t csinálsz, akkor a sárgája is hasznosítható...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...