2012. március 10., szombat

"Villám" kenyér

Már egy jó ideje dagasztás nélküli kenyeret sütünk a Párommal, méghozzá olyat amit 12 órán keresztül kell ugyan keleszteni, de igazából a munka az kb. 10 perc amit rá kell fordítani.
Ezt a receptet használtam eddig: dagasztás nélküli kenyér

És ilyen szép kenyér készül belőle:

Este mindig bekészítjük, majd reggel egy óra alatt megsütjük, és már kész is a friss, finom házi kenyér. A recept szerinti adagból kb. 75 dkg-os kenyér készül, így kettőnknek pont jó mennyiség, mivel így még sosem maradt belőle egy dkg sem...:) Nem utolsó sorban pedig még másnap is puha, omlós, lágy, szóval finom.

Egy baj van vele, hogy nagyon sok a 12 óra kelesztés, ezért kicsit körbejártam a dolgot, hogy vajon nem lehetne-e kevesebb idő alatt ugyanezt az eredményt elérni. Jelentem lehet...:)
Több helyen is olvastam már arról, hogy két óra kelesztés után megsütik a kenyeret, de ugye a beválttól nagyon nehezen válik meg az ember...

Én végül itt találtam meg azt a receptet, ami majdnem ugyanaz mint az általam használt, csak sokkal rövidebb idő alatt elkészül. Kipróbáltam, bevált.

És ilyen csodaszép kenyérke sült ki belőle...:)

Recept:

Hozzávalók:
50 dkg liszt
3 dl víz
1,5 dl tej
1 cs. porélesztő
1 ek. cukor
2 kk. só

Elkészítés:
A vízet a tejet és a cukrot kikeverjük, kb. 1 perc alatt mikróban összemelegítjük. A lisztet kimérjük, hozzáadjuk a sót és az élesztőt, majd hozzáöntjük a meleg folyadékot és jól kikeverjük.
Kb. két órán keresztül letakarva pihentetjük, ez alatt tökéletesen megkel a tészta.
Ha letelt az idő előkészítünk egy jénait, fedővel együtt, majd beletesszük a sütőbe és bekapcsoljuk 230 fokra. Amíg felmelegszik, elővesszük a tésztát, és egy alaposan belisztezett deszkára kimerjük. A széleit elkezdjük összehajtani, úgy, hogy mindenhol megfelelően lisztes legyen.



A jénait kibéleljük sütőpapírral, és beleborítjuk a tésztát. A sütőben 40 percig fedő alatt sütjük, majd levesszük róla a fedőt, 200 fokra levesszük a hőfokot és 10 percig továbbsütjük.

Amikor kivesszük a sütőből, akkor rátesszük egy deszkára, a tetejét megkenjük vízzel, és betakarjuk egy konyharuhába. Így visszapuhul kissé a teteje.



Ezentúl ha nem ér rá a kenyérsütés, biztosan ezt a receptet fogom alkalmazni. Ma reggelre is ugyanolyan puha, kellemesen lágy állaga maradt, mint amilyen tegnap volt.

Aki eddig nem próbálta, feltétlenül tegye meg, mert csak dícsérő szavakat tudok mondani.

A többi kenyér receptemet itt találjátok meg, remélem, hogy találtok olyat ami tetszeni fog:


Vagy itt van kétféle zsemle recept is, az egyik teljeskiőrlésű, élesztő nélkül készült, a másik finom fehérlisztes, kissé pogácsa jellegű:



21 megjegyzés:

  1. Hűűű, ez nagyon jó, szeretem a "gyors" kenyeret. :) A DNK-t már én is sütöttem igaz, csak sokára próbáltam ki, mert mindig elfelejtettem az esti bekeverést. :))) A Házi zsemlédet is megszemléltem, nagyon szép. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom is, bár tényleg kicsit pogácsás, még van rajta mit csiszolni...:)

      Törlés
  2. Már néztem máskor is a kenyereidet, készülök a választottat megsütni, mihely meggyógyul a sütőm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem mihamarabb meggyógyul a sütőd, és süthetsz újra finomságokat. Várom majd a beszámolót!

      Törlés
  3. Lassan már nekem is ideje lenne megint házi kenyeret sütni és nem boltban megvenni :) Mentem az ötltet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én jobban szeretem, és így nem is vesz igénybe túl sok időt. Hajrá...:)

      Törlés
  4. Tényleg nagyon szép, néha én is sütök gyors kenyeret, de mégis a dagasztott vagy kovászos kenyér áll hozzám közelebb, mégha több is vele a munka.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, én elhiszem csak annyira nem érünk rá, és mivel ez a kenyér tényleg elfogy egy nap alatt, vagy max kettő, elég sűrűn gyárthatjuk őket...:)

      Törlés
  5. Igazán csodaszép kenyérke! Én nem sütöttem még soha kenyeret. Nagyon kevés kenyeret eszünk, fél kis kenyér 1 hétre elég, vagy el sem fogy... De 1-2 szelet friss házi kenyeret sosem vetnék meg:) Már érzem is a számban a még langyos, omlós kenyeret!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Küldenék, de megint elfogyott a tegnapi adag...:)

      Törlés
  6. Nagyon szép guszta a kenyered, és biztos egészséges is. És az is jó benne, hogy sok munka nincs vele. Én csak ritkán szoktam kenyeret sütni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát munka az nem sok van vele az tuti, jobban szeretem az itthonit, mint boltban megvenni.

      Törlés
  7. Válaszok
    1. Küldenék de elfogyott...a következőből hagyok Neked...:)

      Törlés
  8. Már többször elém került a dagasztás nélküli kenyér receptje, de igazából nem mertem megcsinálni. De most ,hogy látom, milyen csodás, nagyobb bizalommal látok neki:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki nem fogsz csalódni, én sokszor félig teljeskiőrlésű lisztből sütöm, úgy is nagyon finom.

      Törlés
  9. Egyszer nekiállok! Nem veszek boltban kenyeret, csak ha muszáj...Ügyes!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát a Te kenyereid felülmúlják, majd egyszer én meg megpróbálkozok a Tiéddel...:)

      Törlés
  10. Ügyes vagy! Én már több, mint 1 éve csak hosszú kelesztésű, dagasztás nélküli kenyeret sütök (közben esetleg baguettet) - rajta van, ha érdekel mindkettő a blogomon. A hosszú vagy rövid kelesztés között szerintem nem az időé a fő szerep, hanem az élesztő mennyiségéé.
    Ha több élesztőt teszel bele, hamarabb megkél, de pont ezért választom a hosszú kelesztést.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, ezért szokta még élesztőmenteset is csinálni, csak a Párom annyira nem rajong érte sajnos...:(

      Törlés
  11. Hát a kenyér sütésben sem vagyok még otthon teljesen!Mert hogy még soha nem sütöttem,de talán húsvétra?igen!!:):):) De dagasztós,kelesztőst!!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...