2011. november 15., kedd

Karácsonyra hangolva

Ma itt Szombathelyen igazán beköszöntött a tél. Nagyon hideg volt, a ködtől alig lehetett látni. Igazából nem  is volt olyan rossz érzés, sőt titkon kicsit reméltem, hogy egy kis hó is esik, mert azt nagyon várom.
Szerintem az annyira romantikus amikor a párommal a meleg szobába bekuckózva forralt bort iszogatunk és  közben karácsonyi zenéket hallgattunk kint pedig minden hófehérbe borul.

Bár még több mint egy hónap van karácsonyig, de már folyamatosan azon gondolkodom, hogy miket fogok főzni, sütni az ünnep alkalmából. 
Elhatároztam, hogy most olyan sütiket fogok készíteni amik közül majd válogatni lehet az ünnepre. 

A karácsony ízei közül nekem a fahéj, a gyömbér, a narancs, a csoki és a szilva. Úgy, hogy az elkövetkező hónapban biztosan nagyon sokszor találkozni fogtok ezekkel a hozzávalókkal. 

Zabpelyhes keksz szilvalekvárral

Recept: 

30 dkg zabpehely, 20 dkg vaj, 2 tojás, 30 dkg édesítő, 5 dkg étcsokoládé, 4 ek cukrozatlan kakaó, 2 kk. szódabikarbóna, 1 kk. fahéj, 1 kk. méz, 1kk. gyömbér, 1 kk. mézeskalács fűszerkeverék

A vajat, a tojással, a mézzel és az édesítővel összekeverjük. A zabpelyhet megpirítjuk, majd ledaráljuk és hozzákeverjük a szódabikarbónát és az összes többi száraz hozzávalót, végül az egészet a vajas keverékhez öntjük. 

Egy-egy kanálnyi masszát tesszünk a sütőpapírral kibélelt tepsire, majd a 200 °C-ra előmelegített sütőben kb. 8 percig sütjük. 

Én a gáztepsit használtam, és két adagban tudtam kisütni ezt a mennyiséget. Hagyjunk helyet a halmok között, mert sütés közben elterülnek.

Porcukorral, és szilvalekvárral tálaljuk.

Igazi karácsonyi finomság!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...