2011. november 4., péntek

Ínyenc tarja ínyenceknek

Már egy ideje beköszöntött az ősz, és ilyenkor szeretek egy kicsit évszakhoz illő ételeket készíteni. A következő recept amit megosztok Veletek, szerintem nagyon szerethető, és nálunk eddig mindig osztatlan sikert aratott.
Rajongok a finom vilmoskörtéért, a jó borért, a különleges ízekért, és a hagymáért minden mennyiségben. Na, ebben az ételben ez mind megtalálható és kimondottan harmónikus ízvilágot képeznek így együtt.
A receptet az origo főzőcskés fórumán találtam meg, és annyira megtetszett, hogy mindenképpen ki kellett próbálni. 
Vendégváráshoz szerintem kitűnő főétel. Egy pohár finom tokajit ajánlanék hozzá.

Ínyenc tarja tokajis körtével és burgonyapürével

Recept 4 főre:

8 szelet csontozott tarja
fokhagymakrém
olaj
bors
bacon szalonna darabok
4 fej vöröshagyma
1 fej fokhagyma
liszt
pirospaprika

Előkészítünk egy megfelelő méretű tepsit, amiben elférnek a húsok, és egy kevés olajat öntünk bele. 
A tarja szeleteket legalább két-három órával a sütés előtt bepácoljuk fokhagymakrém, só, bors és olaj keverékébe.
A vöröshagymákat vastag szeletekre vágjuk, és paprikás lisztbe forgatjuk, majd a tepsi alját kirakjuk velük. 
A húsokat kivesszük a pácpól és szintén beleforgatjuk a paprikás lisztbe, majd a hagymára helyezzük őket. A húsokra bacon szalonna darabokat és fokhagyma gerezdeket szórunk.

A tepsire alufóliát helyezünk, majd 150 °C-re előmelegített sütőbe helyezzük és 1 órán kesztül sütjük. Majd levesszük a fóliát és 175 °C-on még 15 percig sütjük. 

Amíg a hús sül addig elkészíthetjük a burgonyapürét és a tokajis körténket is. 

A burgonyapürét én mindig vajat és főzőtejszínt használok, mert szerintem sokkal lágyabb lesz tőle mint a tejtől. A végén pedig szerecsendióval és sóval ízesítem. 

A tokajis körtéhez pedig jó minőségű tokaji aszút használunk. Egyébként a tokajis körte a párom specialitása, az első sütés alkalmával ő készítette el a húshoz, mivel ő is imádja velem együtt a finom borokat és az ínyenc fogásokat.

Remélem felkeltettem az érdeklődésetek és kipróbáljátok! Az biztos, hogy nem fogtok csalódni benne.

Jó étvágyat! 



4 megjegyzés:

  1. Finom vasárnapi ebéd. Én már ettem belőle, így én is ajánlom mindenkinek.

    VálaszTörlés
  2. Ez lesz a kovetkezo amit elkeszitek, az mar biztos:)
    Vicuska

    VálaszTörlés
  3. Hát ígérem nem fogsz benne csalódni. Nagyon-nagyon finom.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...